onsdag 12 december 2007

Tonåring, säger jag bara

Ja, önskar ibland att det fanns en bok för föräldrar till tonåringar! Trodde aldrig att jag skulle säga dessa orden... men det har jag nu gjort.
Om man försöker skoja så tar hon det på fullaste allvar. Vill jag veta hur man "frågar chans" idag så blir hon bara generad och vill inte svara. Frågar man hur hon haft det svarar hon genast surt och irriterat. Och frågar man varför så har hon inte ätit i skolan! Vill jag hjälpa henne men då behöver datorn så får jag inte det för då vill hon ha datorn (och då måste hon vänta).
Hur man än vänder på sig så har man ändan där bak - bara att inse; en tonåring i huset!

Har idag ordnat en liten musikspelare så när man är här inne så kan man samtidigt lyssna på musik - och du kan även byta musik under tiden :) Ska fylla på den mer vartefter. Men jag är så dålig på att koppla ihop artist och låt.
Hade i alla fall gjort ett rätt, enligt tonåringen: lagt in Alicia Keys - No one. Det var minsann hennes favoritlåt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta bara ... det kan bli värre!!!

Snygg sida du har fått till!

Laila sa...

Hå hå ja ja... *skakar på huvudet*
Jo då man kommer ju ihåg en hel del själv från den tiden. Det blir några tuffa år!

Läs och lär här ifrån...
http://treflickor.squarespace.com/