tisdag 5 februari 2008

Tisdag kväll

Tisdag... snart är det helg igen. Veckorna går så otroligt snabbt. Hinner ju knappt komma till jobbet på måndagen förrän det snart är fredag igen. Inte för att jag tycker det är speciellt tråkigt med fredagar och veta att man är ledig i ett par dagar!
Nu i helgen är det scrapträff i Linköping igen. Ska bli skoj! Tyvärr kunde jag inte vara med på den stora träffen som var nu i helgen med butiker och en massa scrappare på plats.

Och en annan rolig nyhet; Någon gång förra året så fick vi låna grannarnas ena digitalkamera på obestämd framtid (vi lånade deras andra kamera ganska ofta) - tack, sade vi!
Kabeln man behöver skulle de leta efter.
Vi tog kort och frågade dem om de hittat kabeln - nej, sade dem :( Så vi slutade ta kort.
Men så fick jag en snilleblixt i helgen! Jag har två skrivare varav den ena är lite drygt 3 år men ändå modern :) Det finns ju kortläsare för fyra olika sorter i den. Och kortet till "vår" kamera passar i en plats! Så nu har vi en digitalkamera och vi kan få över bilderna till datorn!
I och med att vi nu har en digitalkamera som tar skapliga kort så behöver vi inte stressa med att köpa en egen, utan vänta tills vi har råd ordentligt.

Tjejerna har gått och lagt sig nu så jag har lite egen tid. I morgon blir en hektisk dag...
  • Jag ska tvätta lite när jag vaknar
  • Jag ska vara inne i stan kl 15.30 för att gå på utvecklingssamtal med Sara på skolan
  • Vi ska åka hem
  • Jag ska laga mat (om jag inte har förberett något tidigare)
  • Jag ska lämna Lina till fotbollsträningen kl 18 och innan ska hon köpa godis till torsdagens filmkväll i skolan
  • Jag ska hämta Lina kl 19.05 för att sedan åka in till stan igen - nu ska jag på buggkurs kl 19.45-20.30
  • Stressa hem för att se på LOST!
  • Sedan ska jag sova
Men det är i morgon. Ikväll har jag ett par timmar för mig själv. Jag kan inte sluta tänka på mina kompisar som ska separera. Jag har inte hört något mer och tankarna far runt i huvudet. Jag hoppas att de får ordning på allt som behöver ordnas. Och att alla orkar med allt!

Inga kommentarer: