torsdag 13 mars 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Martha att svara på ett gäng frågor.

1. Gör du kort eller scrappar? Både och, samt lite altered.
2. Favorit färg som du gärna använder? Grön, rosa, brun, beige - egentligen det som passar för motivet eller kortet.
3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan? Blommor. Brads är också en användbar dekoration.
4. Vilket är ditt bästa köp? Mina väskor till dekorationer (Craft Mates "Ezy Lockin' Caddy").
5. Finns det något du ångrar att du köpt? Njae, ångrar är väl inte rätta ordet. Men kanske att jag köpte mycket som jag inte använder idag - som stickers.
6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst? Scrappar - mina barn, våra katter, scrapträffar. Kort - hÄnglar finns ganska ofta på mina kort. Men även stämplar från Aud Design.
7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken? När den svenska scraptidningen började så prenumererade jag på den. Men efter ett halvår så insåg jag att tidningar inte är något för mig. De sista numrena bläddrade jag knappt igenom. Men jag kan inte sälja eller ge bort dem. I stället har jag en pappers/dekorations-prenumeration vilken jag är nöjd med.
8. Favorit pysselblogg du brukar besöka? Oj, det finns några stycken; hÄnglar & stÄnglar, Landstoken, Aud Design och mina kompisars bloggar.
9. Vad/vem inspireras du av? Väldigt olika från gång till gång. Skisser, papper, dekorationer, bilder/reklam runt omkring mig.
10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för. Vad skulle du köpa då? Egentligen behöver jag inget just för tillfället. Men jag såg en fin sak på Scrappiz idag - en stämpelförvaring, se bild nedan, (av Tim Holtz) som påminner om förvaringen till QuicKutz dies. Jag kan inte hitta denna varken på Tim's sida eller på Lifetime Moments.

Jag utmanar nu; Laila, Maria, Tussan och Tina.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för utmaningen. Nu har jag svarat. :)

Anonym sa...

Jag har också svarat....
TACK !