söndag 11 maj 2008

En lite lugnare helg :)

Vi hade blivit bjudna till goda vänner inne i stan. Det passade inte fröknarna men de skulle med i alla fall. Men när jag pratade med maken i familjen tyckte han att de inte skulle behöva följa med då mina tjejer inte har något gemensamt med deras barn. Så Sara blev hämtad av Mimmie och Lina blev hämtad av Elin och jag blev hämtad av Magnus. Vi alla tre sov hos olika personer och alla tre hade en härlig helg. Lina har badat en hel del och Sara har solat och kollat på fotboll. Jag har också kollat på fotboll, ena sonen spelade match och deras lag vann. En kille i motståndarlaget tyckte inte om min kommentar (ska man inte ha båda fötterna i marken när man gör inkast?) och blängde på mig så hade blickar kunnat döda... då hade jag inte skrivit det här nu.
Vi åkte sedan hem och åt lunch. Magnus och jag kollade på en film (Apocalypto) som Mel Gibson har skrivit och director. Det var en otroligt grym film och jag blundade vid flera tillfällen. Samtidigt en sevärd film. Helena ville dock inte se den och barnen fick inte se den. Sedan blev det grillad fläskfilé med äggnudlar och vitlöks- eller pepparrotssmör och grönsallad samt ett glas vitt till. Mums! Sedan blev det TV-kväll med Sing-a-long, ExtraExtra, någon film med mr Bean. Sedan blev det en film till som vi tre vuxna började kolla på (Collateral med Tom Cruise och Jamie Foxx). Helena orkade dock inte se hela. Men jag och Magnus höll oss kvar.
Sedan var klockan 01 och dags att sova.
Vaknade sedan klockan 09 och gick upp och åt frukost och sedan duschade jag. Helena hade plockat ut alla vinterkläder som jag vek och sorterade så hon kunde lägga upp på vinden. De tjocka vinteroverollerna skulle hon få lägga i vacuumpåsar som jag har köpt men inte använder. Efter lunch så skjutsade Magnus hem mig. Jag gick och vilade. Sedan kom Sara hem och efter en stund kom Lina hem. Jag vilade en stund till... värmen klarar tydligen inte jag :(
Men ingen av tjejerna är inne speciellt länge... Lina och en kompis är nu iväg till Stenbrottet och badar. Sara gick iväg till Clara (hon hade varit till Stenbrottet tidigare). Och maten är klar men ingen äter ännu.
Och ingen ny skada har skett :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Hoppas knät inte värker allt för mycket!!Vad tror du om Sweetish och Göteborg i slutet av månaden?
Kram