onsdag 7 maj 2008

Lägesrapport och PROTEST!

Jag vill börja med att tacka alla för alla kramar och omtänksamhet under denna tiden! TACK! Ni är guld värda!

Blev hämtad av Folke strax efter 10 i morse för att komma in till sjukgymnastiken. Väl inne hos sjukgymnasten så blev det frågor och svar. Sedan klämde och kände och sträckte och såg på mig hur ont det gjorde. Han trodde att det kunde vara bakre korsbandet som är skadat / av och eventuellt också meniskerna. Operation? Kanske, kanske inte. Beror på vad min träning hemma ger och hur det ser ut när de kan undersöka knät ordentligt på ortopedkliniken om ett par veckor. Så nu ligger jag i hårdträning inför sommarmodet ;) Får se vad chefen säger om vad hon fått reda på om sjuktransport till jobbet. För jobba kan jag ju, i alla fall från nästa vecka om inget annat händer, men kanske inte med allt jag gjort tidigare.

Jag och Folke åkte till Träffpunkten där han och Gun jobbar; med narkomaner, knarkare och andra mindre lyckligt lottade. Det är tydligen så att chefen i kyrkan vill att de bara ska ha öppet två timmar per dag! Idag har de öppet från 07.00 till 14.00. Och idag var det 56 personer som var där och åt mat och fikade och hade ett socialt umgänge. Gun skulle på möte med "kärringen" och säga vad hon tycker och tänker om det hela. Så får vi se vad som händer. Listor skrivs på av alla, även av mig. De gör ett otroligt bra jobb och alla är nöjda av att de har någonstans att ta vägen; umgås, duscha, tvätta kläder, äta.
Folke är 75 år men jobbar helhjärtat med detta. Gun jobbar inom kyrkan / Träffpunkten fortfarande då hon är 11 år yngre. Och den nämnda människan har inte satt sin fot på stället och ändå vill hon lägga ner det! PROTEST!
Det är så många som har blivit hjälpta av detta ställe! En av killarna jobbar i stallet utanför mitt köksfönster och han är överlycklig! De har fullt förtroende för både Gun och Folke och de övriga som jobbar där. Ta det inte ifrån dem!

Ja, så har min förmiddag sett ut :) När jag kom hem påbörjade jag en ny layout med kit från Amber Rose Designs. Lägger ut den senare under kvällen. Nu behöver jag vila lite.

Inga kommentarer: