torsdag 26 juni 2008

ProMarker Förvaring

Jag frågade min granne Annie om hon kunde sy någon sorts förvaring till mina ProMarker pennor, typ bestickförvaring. Och det kunde hon. Igår kom hon in med en prototyp vilken jag tyckte var mycket välsydd och snygg och behändig. Idag åkte hon och jag in för att köpa tyg som jag ville ha. Jag valde tre olika; en paisly, en grön med doodling och en gul/guld med stjärnor. Nyligen kom hon in med den första hon sytt färdigt. Och jag är så nöjd! Varje förvaring rymmer 32 pennor. Det bästa av allt var att hon betalade kalaset som gick på 480 kr exkl arbetet. Jag var redo att betala men hon ville ge mig det... jag fyller ju år snart sade hon.

Här är den helt ihoprullad uppifrån.

Ihoprullad liggande.

Utfälld delvis.

Helt öppen så man ser alla pennor.

Jag har så gott som alla 92 pennor... det saknas en del av de gråa tonerna. Men de kan jag köpa lite nu och då.

Kan ju nämna att hon är otroligt duktig på att sy. Hon skulle sy sin dotters brudklänning men pga tidsbrist så köper hon den i stället (hon kan inte sy den billigare själv). Jag har sett sådana otroligt vackra dressar och klänningar från olika tidsepoker. Otroligt snyggt sytt! Ett riktigt hantverk.

4 kommentarer:

lotta sa...

Skit snygg ju, men hade inte du gjort dig av med alla dina pennor??

Anonym sa...

Ja, jag tänkte det samma. Trodde inte du gilade dom???

Teggis sa...

Kanon snyggt...=)

Tussemaja sa...

Det är rätt... jag gillade dem inte. Men jag bestämde mig för att ge dem en chans till :) Och nu gillar jag dem. Men jag tycker fortfarande inte att jag får till skuggningen lika bra som med Distresserna. Men jag får jobba på det.