tisdag 2 september 2008

Röntgenvecka

I tisdags förra veckan åkte jag och en till sekreterare samt sex stycken andra kollegor till Uppsala på den årliga Röntgenveckan. Jag sov hos min kollega, Ann, från måndagen då vi skulle upp tidigt för att hinna med tåget från Norrköping. På kvällen fick jag ett par ballerinaskor av Ann. Jag lade in mina egna skor i bilen. Det skulle jag aldrig ha gjort. Fick skoskav som inte blev bättre! Vi har gått, gått, gått, stått, gått, gått och fått skoskav.
Kikar man på bilderna från nämnda event så är jag och några av kollegorna med på bild :)

När vi var på studiebesök på Akademiska så köpte jag Compeed. Senare samma dag köpte jag ett par foppatofflor. Vägrade klämma ner fötterna i något som satt över hälen (hade dock dansskor på banketten). Det bästa med besöket var att vi har det bättre än dem!

Många olika utställare och många ställen att samla på sig en årsförbrukning av pennor och post-it-block :) Jag och Ann vann varsin fotboll på ett fotbollsspel. Jag gav Ann min då vi har så det räcker. Jag fick hennes bandy-portfölj i stället. Alla som kom på denna konferens fick en sådan väska tillsammans med en bandyboll och en termos. Bra pappersförvaring! Kunde ha fått tre till men jag hann inte med sista morgonen innan de lämnade hotellet där de hade lämnat sina väskor.

Vi var på en hel del föreläsningar... en del bra, andra mindre bra, en del var rena sömnmedlet och någon enstaka var helt toppen.

Banketten på torsdagen var enda gången vi fick sitta ner och äta. Det var helt okej mat. Mycket trevlig underhållning. Dock lite långrandigt med alla tack till höger och vänster. Men tiden gick fort och vi kom i säng strax efter halv två. Vi hann med och dansa till något jazzband och lite disco. Sedan blev det foppatofflor på och promenad hem.
Allt som allt så var det en bra vecka. Jag var dock totalt slut i fötter, ben och huvud så jag sov nästan hela lördagen.

Första dagen så sade mina kollegor "Där är ju en butik för dig, Marita". Jag vände mig om och till min förtjusning så låg ju The Scrapbook Store där. Jag köpte en monterad stämpel med kärlekstema och så hittade jag Brunte från Magnolia.
Vi hittade även en pärlbutik... men jag kände inte för att köpa några pärlor tyvärr.

Har jobbat och knappt hunnit med datorn. Men jag ska bättra mig. På lördag åker vi ett gäng till Örebro och scrappar! Ska bli superkul!

1 kommentar:

lotta sa...

Ja gu va kul det ska bli. Ser riktigt fram emot det. Är laddat till hundra.