måndag 1 december 2008

Fest och kryssning

Det har varit lite mycket "privatliv" sista tiden så bloggen har verkligen fått lida. Tjejerna kräver sitt och själv kräver jag en hel del sömn. Var i alla fall på klinikens arkivfest i fredags (vi sekreterare höll i den) vilken var väldigt uppskattad! Temat var "minnenas afton". Åkte senare vidare till Linköping för att sova hos kompisar. På lördagen åkte vi bussen till Stockholm för att senare gå på båten Galaxy till Åbo. Det var en gungig båtresa som gjorde att jag hade svårt att sova (när det väl blev dags för det). Bussresan var fartfylld från Nyköping. Vi kom på båten i alla fall. Det blev lite väl mycket "fullt ös medvetslös" några timmar. Senare kvicknade jag till och tog en sväng för att se hur inredningen såg ut. Var inget speciellt tycker jag. Dåligt med matställen och pubarna stängde supertidigt. En annan nackdel var att det var helt okej att röka i restauranger, dansställen och pubar :( TaxFree och restauranger hade öppet och stängt, öppet och stängt. Svårt att hinna få i sig någon mat. Men i det stora hela var det en trevlig resa... men jag kan inte rekommendera Galaxy.
Tog lite kort - men måste kolla om det är något jag kan visa :)

Har annars gjort en hel del scrappigt. Dels julkorten vi ska skicka och dels saker till yngsta dotterns försäljning till klassresan. Bilder kommer senare.
Ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohh va kul att åka på kryssning!!
Det var jättelänge sen jag åkte på en sån...tror det var -05 då jag, mamma och syrran var på SPA-kryssning!
Har pratat lite löst om att åka på en kryssning igen, och nu vet jag att jag INTE ska välja Galaxy...;-)

Kul det var att se dig en sväng på Maxi härom helgen förresten!!

// Kram Marie