söndag 18 januari 2009

ScrappMara & handgjorda kort

Ett av två nästan identiska kort till Jul året runt. Jag är bara så förtjust i krackelering!
Gjorde detta kort på en liten scrapträff i Stigtomta. Men färdigställde det igår.

Har stämplat och embossat med guld.
På själva ramen har jag sedan haft på e-z walnut ink och sedan krackelering som fått torka.
När det väl torkat hade jag på chalk Chestnut Roan.
Jag gillar verkligen den gamla stilen.

Insidan.
Korten nedan gjorde jag på scrappmaran i Norrköping igår (10.00-23.30 var jag där). Var där en halvtimme innan det började och fick vänta i bilen. Så är det när man missbedömer restiden.
Och såklart var jag hungrig ganska snart. Drack kaffe och fikade lite (tack Nilla). Satte dit klockorna på ovanstående kort (och det andra som är så gott som likadant).
Började med ett grattiskort, som jag inte kan visa i sin helhet, och sedan fick jag hjärnsläpp. Hungrig och tjurig och frusen. Vid 17 fick vi mat och den slank ner hos alla i en rasande fart. Sedan fick jag fart på produktionen igen.
Gjorde ett kort i rosa och lila och sedan ett i orange-brunt. Ganska typiska mig. Lånade QK Studio vilket blev ett "ha-begär". Tror dock att det har utgått? *det har inte utgått*
Ett par timmar efter min frukost-lunch-middag blev jag hungrig igen. Jag och Hella åkte till Max med beställning av cigaretter. Hon sade åt mig att svänga första höger... och det gjorde jag. Efter några sekunder säger hon lugnt och stilla: "Jag tror du åker på cykelvägen". Då såg jag vad jag gjorde! Shit vad pinsamt! Kunde komma ut från cykelvägen lite längre ner vid ett övergångs-ställe, fick dock lämna företräde för en bil som kom och åkte på vägen. Vi fick i alla fall dagens skratt! Vi stannade på en mack och köpte cigaretter, godis och bullar. Sedan åkte vi till Max. Där blev det ju strul när vi skulle betala då vi ville betala var för sig. Lite sur blev killen men vi muntrade upp honom så gott vi kunde. Åkte sedan tillbaka. Rätt väg! Dock trodde Hella att jag tog fel väg igen vid Max men det gjorde jag inte :)
När jag skulle fickparkera så stod hela skaran och tittade på. Hella fick gå ur bilen för att kolla så jag inte körde på någon annan bil. Det hade typ fått plats ett pappersark mellan min och bakomvarande bil... ooops! Men jag lyckades till slut!
In för att äta och skratta. Och för att fortsätta scrappa.

Ett rosa-lila grattiskort.

Detalj.

Insidan.

Ett härligt varmt kort i orange och brunt.

Detalj.

Insidan.

Det här kortet kan jag inte visa ännu då personen inte har fyllt år ännu, och därmed inte fått kortet. Men en liten sneek-peak kan jag visa.

En härlig stämpel fick jag låna av Anna, nudisten Tomas finns hos Kortmakaren.

Detalj.

Insidan.
Tack till alla som var där igår! (har inte full koll på allas namn så jag kan inte skriva namnen på alla).
Lotta, Nilla, Elin, Sara, Monika, Elin, Hella, Linda, Fia, Helen och Anna.

1 kommentar:

Annika sa...

Oj, vilken händelsrik scrapträff!! Tur du inte mötte nån cyklist där på cykelvägen! Verkar som om ni hade en kul scrapträff i alla fall.