tisdag 24 februari 2009

Sotaren

Förra veckan ringde hyresvärden och talade om att sotaren skulle komma på tisdag. Hon tyckte det var märkligt att de måste komma fyra gånger om året för att man har en vedspis (hon skulle minsann kolla upp det). Igår när jag kom hem från jobbet så var grannen ute och jag såg att han hade en stege uppställd. Frågade om han skulle ha sotaren i morgon, vilket han skulle. Bra, tänkte jag. Så vid halv tio kommer sotaren in till grannen. Vid 11 åker han. Men hallå?! Mig då? Gick in till grannen och kollade läget. Han ringde sotaren som sade att han inte skulle vara hos mig... det är hyresvärden som blandat ihop. Men han gjorde sitt jobb i alla fall då jag tagit ledigt från jobbet. Jag bad honom att lappen om sotning skulle komma till mig och inte till hyresvärden i fortsättningen. Det är grannens vedpanna som ska sotas fyra gånger om året. Min ska sotas max två gånger om året. Men nu fick jag en extra sotning i alla fall.

Inga kommentarer: