söndag 31 maj 2009

Bröllopskort och 40-årsfest

Idag påbörjade jag mitt senaste projekt; två stycken bröllopskort. Till ett och samma bröllop. Personerna som har gjort beställningarna känner inte varandra... men jag känner dem (en kollega och mina grannar). Har påbörjat grannarnas kort idag. Fick börja med en prototyp då det är en 6-kantig ask, som dessutom kräver lite kunskaper i fysik. Grannarna fick vara behjälpliga ett par gånger när jag inte kunde tyda den norska förklaringen.

Nu har jag i alla fall gjort basen på den verkliga asken och dessutom dekorerat utsidorna och locket. I morgon får jag fortsätta med alla kanter på insidan. En grej till locket var jag tvungen att hamra till så den blev mer platt - och självklart hamrade jag mig själv på pekfingret, så där blir det en fin härlig blodblåsa :( Men det är det nog värt i alla fall.

Det krävs ju lite mer fantasi i och med att jag måste gör korten helt olika. I och för sig har jag bara tänkt att göra en ask och det andra får bli ett vanligt 15x15 cm kort.


Igår var jag på 40-årsfest. Jag kom dit strax efter sex på kvällen och det bjöds på smörgåstårta, bröd, ost, kex, kaffe, tårta, vin, öl och starkare spritvaror. Efter första omgången mat så blev jag erbjuden att sova kvar vilket jag tackade ja till. Det var väldigt trevligt ordnat alltihop. Jag fick smaka en konjak som doftade underbart gott. Och den smakade ljuvligt gott! Jag är annars väldigt allergisk mot allt som har för mycket spritsmak. Men det här var super. Den kostar ju dessutom 700-800 kr per flaska! Jag och en till var uppe längst och kom inte i säng förrän klockan tre. Men vi alla var pigga strax efter nio på morgonen då det ordnades frukost. Och vi alla kunde fortsätta prata och ha det allmänt trevligt. Det var en familj till som sov kvar.

Totalt hade det varit 16 barn under 13 år gamla. Och alla lekte jättebra och vi vuxna fick möjlighet att prata och umgås. Allt var toppen, helt enkelt.

Vädret var ju dessutom helt underbart! Både på kvällen och dagen efter.

Nu ska jag sova så jag orkar fortsätta med asken i morgon. Och förhoppningsvis påbörja det andra kortet.

Grattis alla mammor på MORS DAG!
Jag fick en grytlapp av Lina som hon sytt i slöjden. Jättefin med lapptäcksteknik och så hade hon sytt dit ett hjärta.

Inga kommentarer: