söndag 24 maj 2009

Konfirmationskort

Igår gjorde jag konfirmationskort till Madeleine som konfirmerades idag. Klockan 11 var vi i kyrkan. Eller i alla fall jag och Sara... Lina var väldigt trött efter sin klassresa så hon kom till kyrkan när vi var klara. Endast fem stycken konfirmander var det.

Front

Detaljbild på en tag i guld (fusk).
Se tutorial här.

Detalj

Insidan blev väldigt enkel.

Detalj på psalmboken
(psalm är Härlig är jorden som jag kopierade från en kollegas psalmbok).
Har använt samma teknik tidigare... tack Laila för idén.

Efteråt var det smörgåstårta och sedan kaffe med cheeskake.

5 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Snyggt! Jag älskar de där maja-pappren, underbara! Konfirmation-skylten är toppen, vad är det för något? Ha det bäst! Kram

Marie-Louise sa...

Pucko, det är jag det! Såg nu att det finns en tutorial.......Kram igen!

Laila sa...

Snyggt kort, Marita!
Jag måste nog göra såna där böcker någon gång när vi synes.

Mita sa...

Oh vad fint det blev! Bosse klipper gräset så tälten kan stå... hihihi kram Mita

Marie-Louise sa...

Hej igen! Har en utmaning till dig.......kram kram