söndag 9 augusti 2009

Scrapträff i Sparreholm

Igår var jag på scrapträff hos Mita i Sparreholm. Alltid lika trevligt!

Jag kom dit strax innan klockan tio då scraploppisen började. Underbart väder. Packade upp mina saker på bordet. Pratade med Tina, Malin och Mita. Efter ett tag kom även Nina. Vi pratade, fikade och sålde lite till de tappra människor som inte låg vid en strand. Till lunch fick vi smörgåstårta - mums.

Klockan ett plockade vi ihop vår loppis för att ta fram våra scrapsaker och flyttade in i butiken. Tack för den svalkan. Alla hämtade andan då inspirationen var som bortsmält. Efter ett tag kom vi dock igång. Ibland var det precis knäpptyst för att sedan utbryta i samtal eller skratt. Fika fanns tillgängligt hela tiden.

Jag hade en plan om vad jag skulle göra... och de blev gjorda! Använde mig av CASE (copy and steal everything) men gjorde de ändå i min egna tappning. Så gott som omöjligt att göra lika fint som Mita!

Herr'n i huset, Bosse, stod för matlagningen. Grillad kyckling och majskolvar som serverades med sallad och bearnaisesås. Det slank ner med lätthet :) Inte hade vi tid att sitta där och vara trevliga en längre stund utan när alla var klara så gick vi in i butiken igen.

Tiden gick och vid halv åtta frågade Mita om vi var intresserade av en liten utmaning. I stället för en "goodiebag" så fick vi välja en varsin stämpel från Bildmålarna (ja, förutom Tina som var mer begränsad :)) och göra något som vi själva ville. Men det vi gjorde skulle vara kvar i butiken som inspiration och stämpeln fick vi behålla. Jag valde Mimosa's båt och gjorde kortet nedan. Det blev ett enkelt kort då jag kände stressen.



:: Material ::

Papper :: Chatterbox scrapbook walls - Tile Stripe, Bazzill Corduroy - Light Sky och Bazzill Mono - Typhoon.
Stämplar :: Bildmålarna - Mimosa's båt.
Dekorationer :: Wire, Charm, PearlMaker - silver och Chatterbox doodle genie - whimsical.
Chalk och Färger :: Sakura gelly roll - silver, Chalk - Chestnut Roan.
Maskiner :: Fiskars shapecutter - ovals.


Här är endast en detaljbild på korten jag gjorde.
Vill inte visa dem ännu då de inte är skickade.


:: Material ::

Papper :: Bazzill Raw Silk - Boxer, Bazzill - rosa.
Stämplar :: Inkido - Strå, Reprint - Swirlar och Tack.
Dekorationer :: Wire, blommor i dekorgummi, Bling.
Chalk och Färger :: StazOn - Timber Brown, Tim Holtz Alcohol Ink - Currant, Wild Plum och Espresso.
Maskiner :: EK Success Retro Flower i två storlekar.


Det här handlade jag; Ask med 9 fack att altra, Tim Holtz Alcohol Ink - Wild Plum och Espresso, Wire, Garn, Pärlfloss, Papper - SEI "bling" swirlar, Prästkragar mot rostrött plank, Prismatics "läderlook" Suede Brown medium och Vellum guld/beige.

Brände mig en aning på näsan, under ögonen och nedanför halsen. När jag kom hem satte jag på Aloe Vera som vi har i krukor. Det hjälpte faktiskt riktigt bra. Det under höger öga försvann nästan.


Idag är det städning på schemat :( Har satt på en maskin med tvätt och nu ska jag bara ladda inför själva jobbet med att städa så man kan ta hem folk.

Inga kommentarer: