fredag 25 september 2009

Utvecklingsdagar

Kom hem vid tretiden idag efter våra utvecklingsdagar i Rimforsa utanför Linköping. Bussen gick klockan åtta på torsdag morgon från jobbet. Prat, fika, prat, föreläsning om ergonomi, fika, prat, lunch och mera prat. Så blev det lite aktivitet utomhus. Vi hade tur med vädret; tidigare vräkte regnet ner men när det var dags att gå ut så var det uppehåll och sol... dock en hel del blåst vilket gjorde att det blev kallt. Fyra grupper och fyra deltävlingar. En annorlunda kubb, strut över ansiktet och ledd av en som talade om var man skulle gå, sex stycken stod på varsin back, som var uppställda tätt intill varandra, och alla fick en bokstav hängd runt halsen. De övriga skulle lista ut ordet och vi på backarna skulle flytta på oss utan att ramla ner (mycket kramande blev det :)). Sista deltävlingen var 15 frågor.
Stressigt att göra sig i ordning innan middagen men vi hann i alla fall. Lite mingel innan och sedan mat med förrätt som var rödbetssoppa med creme fraiche och en toast med en underbart god ost. Sedan blev det gös, sås och potatis.
Vinnande laget var grupp 2... inte mitt lag men vi alla fick smaka av godiset. Sedan flyttade vi oss till salongen där det blev musik, prat och dans. Jag och min rumskompis gav oss vid halv elva. Dock så hade vi rummet precis ovanför festen så vi hörde all musik och när de sjöng med, eller om de pratade väldigt högt. Jag somnade i alla fall någon gång efter elva och sov som en slagen hjälte. Dusch och frukost.
Så blev det en föreläsning om esofagussjukdomar (matstrupen) av en duktig kirurg. Intressant och lärorikt.
I det stora hela trevliga dagar och alltid lika kul att umgås med sina kollegor lite mer privat. Men jag var totalt slut och sov i tre timmar när jag kom hem.

Men i morgon är det scrapträff i Nyköping. Ska bli så kul!

Inga kommentarer: