onsdag 20 januari 2010

Rapport efter olyckorna - del 2

Vi åker under tystnad. Jag skickar sms till tjejerna att jag blir sen. Jag skickar sms till Lars och undrar hur jag kommer hem. Han svarar att han jobbar till 18. Framme vid Max så börjar han skriva i ett papper och frågar mig om vilket försäkringsbolag jag har och vilken försäkring jag har. Svarar Länsförsäkringar. Men vet inte vilken försäkring jag har. Det kan han ta reda på senare i datorn. Får skriva under och sedan hoppar jag ur.

Väntar runt 10 minuter så kommer Ann och hämtar mig. Det snöade och det var kallt.

Jag gjorde inte många knop den dagen. Blev hämtad av Lars vid halv sju. Stannade vid Stavsjö för att kolla skadorna. Jag behöver i alla fall ny fälg. Hem till Carina där vi åt. Sen fick jag skjuts av Carina hem till mig. Jag berättade för Sara vad som hade hänt. Gick och lade mig kl 21 totalt slut i hela kroppen och knoppen.

Lars ringer och väcker mig 22.40. Berättar att de satt dit ett nytt hjul och testat bilen för att se om det är mer skador, men det verkar det inte vara. De ville dock inte jobba med bilen då det var som ösregn att stå under den.

På tisdagen lånar jag bil av Carina; högerstyrd automat i halt väglag. Men det gick bra.

Även idag, onsdag, fick jag låna bilen. Fortfarande halt men körde lugnt och försiktigt. Ända till parkeringen. Ska svänga in höger och ser inte bilen som ska svänga ut åt höger. Bromsar men krockar med bilen. Jag svor en lång ramsa medan jag stannade bilen, tog ur nyckeln och plockade upp väskan. Gick ur och den andra personen var redan ute. Hon kläcker ur sig "det gick lite fort det där". Nej, svarade jag. Jag såg inte dig. Jag frågade om det blev något på hennes bil. Inte vad hon kunde se. Jag kollade också och såg inget. Men hon tog alla uppgifter ifall hon skulle hitta något i mer ljus i garaget.
På den lånade bilen hade märket med VW åkt loss pga att extralyset hade åkt åt vänster. Jag parkerar bilen. Ringer till Lars och säger "jag ska nog inte ha körkort". Varför då säger han och skrattar. Jag har krockat, på parkeringen. Extralyset gled åt sidan. Han frågade om glaset gått sönder. Jag går ut och kollar och svarar att det inte hade det. Bra. Så gick jag in och jobbade.

Åkte hem en kortis för att sedan åka och hämta Carina så hon kunde skjutsa hem mig då hon ska ha den i morgon. Men jag kom ut för långt på uppfarten och fastnade i en halvmeter snö. Fick ringa efter tjejerna som fick komma ut och hjälpa mig. Det gick bra till slut. Så backade jag och fastnade igen! Carina ringde och jag talade om att jag satt fast, men att jag snart skulle komma. Bra att du inte hunnit längre för då hade bussen fastnat i en snödriva och de fyra personerna som var på bussen behövde skjuts. Vi skottade under bilen och framför och bakom däcken. Carina ringde igen och talade om att bussen var loss och de andra tre åkte med bussen. Carina kom och hjälpte till med bilen och fick loss den. Så åkte vi till affären och handlade så skjutsade hon hem mig.

Mer bil åker jag inte ikväll :)

Inga kommentarer: