måndag 13 september 2010

Kort från scrapträffen #1

Det översta kortet gjorde jag kvällen innan jag åkte till Annika (som jag skulle sova hos) inför och under scrapträffen i Linköping. Mina grannar hade beställt kortet.







Cardstock: Bazzill - Brun, okänd - Beige. 
Mönstrat: Rosemoka; Équinoxe - Pied de poule.
Stämplar: Tim Holtz - Lifes Possibilities, Inkadinkado - Paperwork Greetings, VildaStamps - Inte gammal... (V236) och Gubbe med Pondus (V178), InkyWings - stort grattis.
Ink / Chalk: Ranger: Distress Ink - Vintage Photo, StazOn - Timber Brown.
Dies / Stans: Tim Holtz - Ticket Strip, EK Success - Swiss Cheese. 
Dekorationer: Adornit - Tiny Blue (bokstavsstickers), Chipboard (siffror), Ranger - Glossy Accent (3D), Bling, Minirosor, pin, metallblommor, Gelatinstamps - Chocolate (EP), Ranger - Star Dust (stickles).
Verktyg: Heidi Swapp - Edge Scraper.


Jag började med att göra min namnskylt  på temat "färgglatt" (den är inte fotad ännu). Det är i alla fall ett alster :)

*****

Ett beställningskort till mina grannar...
det här gjorde jag på träffen i Linköping.


Det söta pappret med kaniner på fick jag av Marie Magnusson *tack igen*.



Cardstock: Bazzill; Raw Silk - Bassett
Mönstrat: Basic Grey; Blush - Eternity och Bittersweet - Mousse, Kaniner - okänt. 
Ink / Chalk: Ranger; Distress Ink - Vintage Photo.
Dies / Stans: QK - Nesting Flowers, EK Success - Hörnrundare (medium).
Dekorationer: Bling, Ranger - Star Dust (stickles),  Making Memories: beach - black och heidi - rose (rub-ons).
Verktyg: Heidi Swapp - Edge scraper.

*****









Cardstock: Bazzill - Butterfly.
Mönstrat: My Minds Eye; So Sophie - We Are Family (Floral Swirl Paper), My Minds Eye; So Sophie - Best Thing (Red Chevron Paper), Biljett - okänd. 
Stämplar: Tim Holtz - The Journey, Inkido - Änglar (STZ1516), Prickiform - Ett stort grattis.02
Ink / Chalk: Ranger: Distress Ink - Vintage Photo, StazOn - Timber Brown, Ranger; Distress Crackle Paint - Picket Fence, Ranger; Distress Ink - Tumbled Glass.
Dies / Stans
: QK - Nesting Ovals och Nesting Squares, Tim Holts - Ticket Strip.
Dekorationer: Chipboard blomma, Minirosor, Halvpärlor, Ranger - Star Dust (stickles), Punchinella, Prisma, Ranger - Clear (EP).
Verktyg: Heidi Swapp - Edge scraper.

*****

I och med dessa alster så har jag klarat av mina 30 alster innan nästa shopping... de som träffade mig i helgen vet att jag "fuskade" genom att handla lite på träffen. Men det var ett av mina undantag i den här utmaningen. Det första undantaget var att jag fick handla cardstock och fästprodukter och det andra var att jag fick handla på scrapträffen i Linköping.

Tussemaja

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Mmm, vilka härliga kort... du fick ju trots allt lite ur händerna... ;-)
Kram Iffa

Katarina sa...

Ännu mer fina kort. Jag har inte hoppat på något köpstopp då jag inte kan hålla det. Jag får väl flytta ut på ngn öde ö utan internet och butiker för att inte handla ngt. Kram kram

Jenny sa...

Vad mycket fint du har gjort i Linköping. Kul att du också ska till mixen den 16/10. VI ses