fredag 18 februari 2011

Knät

Idag var jag ett ärende till sjukhuset och passade även på att besöka Ortopedkliniken för att höra när jag får en tid. Det visade sig bli den 4 mars... och jag är sjukskriven till och med 26 februari = dålig matematik i mina öron. Jag ville att läkaren på akuten skulle ändra i sjukintyget varför jag skickade det med Carina för vändande post. Han hade skrivit (bland annat) ingen instabilitet. Hallå?! Jag har INGEN stabilitet i knät. Jag frågade om de kunde förlänga mitt sjukintyg och ändra detta med stabil/icke stabil. Men det är en tolkningsfråga och läkaren tolkade mitt knä som stabilt. Jaha, det är därför det hoppar ur led så fort jag ska vända mig om i sängen, gå rakt fram och samtidigt titta åt ett annat håll än just rakt fram etc?

Ett stort tack till Gun och Folke som kom och hämtade mig. Men innan fyllde de upp frys och kyl. När vi sedan kom hem så ställde de sig och diskade och torkade all disk.
Från och med nu får tjejerna diska sin egna disk och ställa in direkt. Jag tänker inte göra det när jag inte klarar av att stå någon längre stund och dessutom med mitt instabila knä :)

Tussemaja

Inga kommentarer: