söndag 30 mars 2008

ScrapMara i Örebro

Är fortfarande lite lyrisk efter gårdagens scrapmara i Örebro! Carina kom och hämtade mig och mina tjejer i en Audi kombi. Vi packade in i bilen och åkte hemifrån 07.25. Det blev dock ändå trångt. Men vi fick plats i alla fall. Vi slöt upp med Sara, Lotta, Mimmie och Viktoria vid en mack strax utanför Örebro. Vi köpte lite läsk och godis. Sedan åkte vi vidare till lokalen.

Den här gången fick jag så gott som inget gjort... värre än vanligt alltså :) Endast framsidan på ett kort och en väldigt snabbscrappad LayOut till Lotta.
MEN - jag vann andra pris i Rosarios, Papp & Scrap, utlottning!!! (för varje 50-lapp man handlade hos henne fick man en lott). Bild nedan på vinsten.

En annan rolig sak var ju att i en av shopparna såg jag en person jag tyckte jag kände igen men kom för mitt liv inte på vem det var. Tänkte, tänkte och tänkte men kom inte på det och vände mig om. Då ropar personen på mig! Då var det ju Karin! I Örebro! (hennes gamla hemtrakter fick jag veta). Dessutom korthårig och inte rödhårig! Vi pratade om att äta lunch ihop så hon slapp äta själv (hon var på maran själv). Men när hon var hungrig var vi fikasugna. Sorry! Men hon hade sällskap i alla fall.
Vi fick ingen fika den tiden vi ville så vi gick i alla fall iväg och käkade. På vårt stamställe - men det var nog sista gången; varmt som i h-vetet, trångt som tusan, och A-lagarna som luktade både rök och öl och väntade på tipset! Maten var god i alla fall. Och ett eller ett par skrattanfall blev det. Sedan åter till lokalen.


Sara vann TVÅ gånger! En på LayOut skiss och en för ett kort. Undrar om det är därför hon ser så trött ut?! :)
Vi skulle ha varit nio stycken... men Monika var sjuk och missade detta :(

Nästa ScrapMara är 6 september! Då har både jag och Karin tänkt att Laila ska följa med minsann! Skoj var också att när jag pratade med Karin så fick hon ett sms av Laila där hon frågade vad hon gjorde. Karin svarade och talade om när nästa träff skulle vara. Jag hade fått samma sms upptäckte jag när jag kom tillbaka på min plats.

1 kommentar:

Laila sa...

Snacka om att jag vart förvånad när jag hörde att ni båda var på samma träff! :-D

Vad roligt att höra att ni har haft en bra träff.- Karin lät också så himla nöjd.
Du vet att jag bra gärna också följer med, men vi får se hur det stämmer med arbetstider och sånt.