lördag 19 juli 2008

Jag har altrat en burk

I förrgår natt kom jag på exakt hur jag skulle göra med en gammal målarfärgsburk för att få locket att sitta kvar och med en smart öppningsanordning. Jag behövde ha hjälp av min granne.

När jag vaknade i går morse skred jag direkt till verket. Letade fram snygga tapetprover och började mäta, klippa och klistra. Avslutade med att lägga på decoupagelack.
Började sedan gå på grungeboarden; måla de med tre akrylfärger (copper, nutmeg och espresso). När det torkat lade jag på genomskinlig krackelering. Efter typ två timmar kunde jag smeta på Distress Ink... det blev så snyggt! Medan allt torkade dekorerade jag burken med band, chipboard, rub-ons och glitter-cuts från fancy pants.
På kvällen hörde jag att grannarna satt ute och tog med mig burken och själva låsgrejerna och gick över. Frågade om jag kunde få låna hans popnitar. Tyvärr hade jag ingen borr som passade (han blev dock lite imponerad över min skruvdragare/borr-väska jag hade). Han gick till verkstan och hämtade sakerna som behövdes och började.
När han satt fast grungeboarden så funderade han hur jag hade tänkt att jag skulle kunna öppna locket om han satte fast låsmekanismen... jag hade tänkt fel! Det tog några sekunder så hade vi löst det problemet. Allt löste sig och jag är så supernöjd med min nya blomburk!

Bild kommer senare idag. Är otroligt trött nu. Vaknade halv fem i morse och var superpigg... ända tills jag kollade på klockan. Somnade om och väcktes av väckarklockan klockan 9. Gick upp och har inte gjort ett vettigt hantag förutom att jag har duschat.

Inga kommentarer: