tisdag 12 augusti 2008

Nyfriserade

I torsdags var jag och tjejerna iväg och blev klippta. Det var välbehövligt för min del. Tjejerna ville ha helt nya frisyrer. De hade hitta några som jag skrev ut så vi kunde visa dem. Jag började att bli klippt - blev som vanligt "piggekott". Sedan var det Saras tur - nästan som tidigare men kortare. Och till sist Lina - det kom ut en helt ny tjej!

Sara före

Sara efter

Lina före

Lina efter
©Sara och Lina Pettersson

Båda tjejera blev riktigt nöjda över resultatet. Jag förstår dem. Nu är det mer frisyrer än bara långt svallande hår som de ändå bara satte upp i tofs.

I övrigt har det varit fullt med aktiviteter och ändå inget speciellt. Jobbar, äter, sover. Försöker scrappa lite med Sweetish saker. Har gjort någon sak, men behöver göra mer. Är scrapsugen men ändå händer det inget.

Var barnvakt i fredags åt fyra barn. Det gick ju alldeles utmärkt. Egentligen hade ju inte jag behövt vara där. Men det är ju mer en säkerhetsfråga ifall något skulle hända. Men allt gick strålande. De lekte. Vi åt pizza/hamburgare. Sedan kollade vi på Sing-A-Long och efter det började någon halvkass film som jag och äldsta sonen kollade på. De tre yngre fick kolla på en DVD i ett annat rum. Tjugo i elva sade jag att det var dags att göra sig i ordning. Och klockan 11 sov alla fyra. Och fem minuter senare även jag :) Jag hörde dock när alla fyra föräldrarna kom hem då några pumpade upp en gummimadrass strax efter ett. Då kunde jag slappna av och sova ordentligt.
Upp skapligt på lördag morgon. Åt frukost. Pratade lite om bröllopet som hade varit helt perfekt. Jag åkte hem på förmiddagen för att göra mig i ordning tills jag skulle åka iväg halv tre på eftermiddagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh, vilka snygga tjejer...;-)

Verkligen finfina frisyrer!!

//Kram Marie

Teggis sa...

Kanon fina frisyrer!!!=) Vilken föändring det blev...=)

SCRAPGRODAN sa...

Vilka tjejer!!!!! Jättefina!!!
Kram

Laila sa...

:-o
Vilka brudar!
Dom vill jag verkligen snart träffa och kolla in på riktigt!