onsdag 12 november 2008

Bildbevis

Ja, så här såg taket och skorstenen ut i måndags. Jag tog kortet på tisdag morgon då det var för mörkt på måndagen.
Var ute nyligen och kollade om hyresvärden hade lagat taket. Men nej, det har han inte gjort :( Hoppas att det inte är hål rakt igenom så det regnar in i Linas rum.


Idag kunde jag fota studsmattan som hade orsakat skadorna på taket. Som svar på frågan från mina tjejer om de kan använda studsmattan är svaret NEJ. Och vi får se om jag har möjlighet att köpa en ny åt dem.


Så alla där ute - ställ in studsmattan över vintern! Ta för vana att ställa in den när klockan ska ändras till vintertid.
Vi var duktiga första året att montera ner den och ställa den i vedboden. Sedan har den stått ute... och det ångrar jag nu.

Ett par små incidenter igår:
Lina ropade på mig från vardagsrummet och sade att jag skulle ta med mig papper för det läcker in vid fönstret. Jag gick dit och kollade. Mycket riktigt var det fullt av vatten på fönsterbrädan. Men jag kunde inte hitta var det läckte in. Fönstrena och taket var torra.
Senare på kvällen ropade Lina igen, den här gången från sitt rum. Hon sade att det läckte in från taket då hennes kläder, som låg i en hög på golvet, var blöta. Vi kollade tak och väggar i hennes rum men kunde inte hitta något läckage. Vi luktade på kläderna... det var en katt som hade använt hennes kläder som toalett. Jag blev lättad att det inte var läckage någonstans :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken attans otur det där med studsmattan!! Hoppas allt ordnar sig med lagning av tak och försäkringar och allt sånt! Kram, Annika

Articsisters sa...

Hej tjillevipp

Har en dundrande huvudvärk - fattar inte varför. Visst är det bra att ta sig en blogrunda då.

MEN VAD SER JAG...vad blåsten har ställt till det..

Ha det gott.

Lisbet

Unknown sa...

Gud vilken tur att det bara var materiella skador. Tänker på dig vännen och du sätt in en rad i tidningen jag har sett många som skänker bort sina för annonskostnaden.
Kram Lotta
Nya piffar var vecka fram till jul !!!!