onsdag 10 juni 2009

Altrat en ask + Mina fina rabatter :)

På scrapträffen hos Mita så fick vi alla en ask full med godsaker. Tre kvällar har jag suttit och altrat den asken. Och så här blev resultatet... vilket jag är nöjd med.

Jag klädde asken i tre matchande papper och målade insidan med akrylfärg.
Sedan hade jag på decoupagelack för hållbarheten.



Dessa blommor påbörjade jag hos Mita men jag fick de inte att fungera med mina projekt.
Till asken kände jag att de skulle vara med. Så jag hade på krackelering och när det torkat hade jag på lite chalk.


Här ser man insidan av asken. Även locket är målat med röd akrylfärg.

En ganska stor nyckel som jag tyckte passade.
PearlMaker hade jag på det självhäftande bandet, som jag satte runt hela asken för att dölja skarven som blir.


För några dagar sedan frågade mina grannar om de fick göra något åt mina rabatter. Mitt svar blev självklart ja. Själv har jag inget intresse alls av trädgård... jag tycker dock det är fint med blommor men alla skulle dö ganska omgående.
Ena dagen rensade dem i rabatterna (och plockade bort vinterdäcken som jag inte orkat flytta på, ställt in cyklarna i boden och tagit bort takpannorna efter renovering av taket).
Dagen efter hade de planterat blommor. Så här fint blev det då!



Här är den vänstra sidan av trappan.
Lina och jag tyckte det var så fint så vi städade på trappan. Plockade bort saker som skulle slängas och sopade av allt och ställde sakerna i ordning.
Så nu kan man till och med sitta på bänkarna som finns vid trappan :)

1 kommentar:

Laila sa...

Vad snyygt det vart utanför. Dessutom är lilla farstubron söt att använda.

Asken vart läcker också! Jisses vad du har kommit igång med en massa roligt pyssel.