tisdag 23 juni 2009

Bröllopskort + kuvert med "UP"

Hade en beställning på bröllopskort och jag ville gärna använda min nya leksak Ultimate Pro :)
Jag är nöjd med resultatet... både med kortet - tri-fold Concertina - och kuvertet.

Färgerna blev chokladbrun, gammelrosa, vitt och guld.


Insidan där jag stansat ut bokstäver i guldpapper (Tack Mita) med QK Maddie Anne.
Pappret var väldigt smidigt att jobba med (lättare än med Bazzill).
Använde även min nya stans från Martha Stewart - doily lace.



Närbild på rosorna som har fått lite Glimmer Mist på sig.


Närbild på texten.


Närbild på hjärtat med guldembossad text.
Och såklart en rosett gjord med Ultimate Pro :)


Här är kuvertet i guldpapper jag gjorde till kortet med hjälp av Ultimate Pro.
Gjorde det med en kant så man inte behöver pressa ner kortet.


Kuvertet utan stängningsanordningen.


Detta var mitt första "riktiga" projekt med Ultimate Pro. Det kommer bli fler! Gillar skarpt att det är så lätt att göra kuvert med lite "fluff" :) Och rosetter!

1 kommentar:

Annika sa...

Jag har också precis köpt den där stansen från Martha Stewart! Den blir så himla snyggt!! Vilket läckert kort förresten!