onsdag 17 juni 2009

Ultimate Pro + Tim Holtz = sant

Igår mailades jag och Mita om att jag skulle komma nästa vecka till AltheasMix för att hämta Ultimate Pro (från Crafters Companion).
Men senare på kvällen så tänkte jag till att det kanske kunde vara bra att hämta den innan midsommar så jag kunde få med den till Hasselö. Detta för att vi då kan sitta där och pyssla ifall det är dåligt väder.
Så i morse skickade jag ett sms till Mita och frågade om det var okej att jag kom idag i stället - och det var det. Så först åkte jag in för mammografi (det var inte så farligt som jag trodde... ändå var jag lätt svimfärdig efter besöket - troligen pga att jag spänt mig) och sedan på ett möte. Hälsade på hos Mia på Mixen i Nyköping där jag dessutom var tvungen att be om vatten då jag höll på att svimma.
Sedan åkte jag till Mita... och jag tog vägen från Nyköping så det tog inte alls så lång tid :)

Väl framme så stod kaffet klart till mig. Tack! Och där var den underbara Ultimate Pro. Vi utforskade Mita's då min var oöppnad. Vi gjorde först en rosett, sen gick vi på kuvert och även lite embossing. Det var så smidigt och att dessutom ha skärmaskin i den är ju helt underbart!

Det blev lite mer shopping. Och present till Mia, på CreaForum, som fyller år nästa vecka.

Det finns planer för ett SCRAPLÄGER - så håll utkik!

Mina senaste inköp hos AltheasMix:
Tim Holtz masks.
Stämplar från Reprint.
Distress Ink dusty concorde.
Edge punch ~doily lace~ från Martha Stewart.
Köpte även svarta och vita cardstock då de var helt slut.


Och här är den otroligt användbara Ultimate Pro!





Ska bara varva ner så jag kan börja skapa något med den. Satt igår kväll och i förmiddags och kikade på massa olika videos om just denna lila sak. Har fått torka av tangentbordet några gånger :) Så mycket fint, och lätt, man kan göra!

Så håll nu utkik efter information om SCRAPLÄGER i Sparreholm! Det kommer bli kanon!
Tack för idag Mita!

4 kommentarer:

Teggis sa...

Vad är det där för mackapär??=)

Marie-Louise sa...

Du, den där ser spännande ut! En sån måste jag spana in nån gång och se vad det kan vara! Jag är iaf på när det gäller scrapläger vet du...... Ha det kram Kram

Unknown sa...

Ville bara önska dig en underbar midsommar !!!!!! Hoppas vi ses snart
Kram Lotta

Suz sa...

Hej där! Mia på Mixen har en sådan,idag var och klämde på den ....den är nog för svår för mig så jag hoppas få se något fint du gjort med den så du kan smitta mig;0)du gör så fina grejer.Hoppas din midsommarhelg varit bra. Kram Suz