onsdag 1 juli 2009

Askar till förvaring mm

Idag har jag roat mig med att göra två askar som jag ska ha till mina Distress Ink. Har endast 12 av 24 färger än så länge... men gjorde en ask till de övriga 12 nu redan. Använde förstås min Ultimate Pro. Det är så supersmidigt att göra askar numera.


Var hos Jenny igår och skulle scrappa. Det blev inte så mycket av den varan.
Men vi fikade, pratade och lekte lite med UP:n.
Fick smaka en så otroligt god rabarberpaj. Fick rabarber med mig hem. Så idag bakade Lina och jag denna paj. Vi bjöd grannarna på en varsin bit.

Nackdelen med sommaren är att min Vitiligo syns mycket tydligare i och med att jag får lite färg på mig. Vet fortfarande inte vad som är bäst; ingen sol och använda solskyddskräm eller sola hela sommaren och sola i UVB-ljus på vinterhalvåret. En del påstår att B12 och folat ska vara bra. Jag har ätit B12 (inte pga vitiligon utan pga brist av B12) i några år nu. Ett tag har det inte kommit nya fläckar men nu senaste tiden har den på handen ändrat form. Och jag har fått några småfläckar på båda händerna. Än så länge kan jag leva med fläckarna - får väl ta tag i det om det blir allt för mycket i ansiktet. Jag vet inte vilken sort av dem jag har. Men troligen ärftlig då min mamma har en vit slinga i luggen.

Inga kommentarer: