söndag 20 december 2009

Härligt vinterlandskap

Idag fick tjejerna fnatt :) De klädde på sig massa kläder och ut för att härja runt i snön. Det är ingen kramsnö så det blev ingen snögubbe men in kom två levande snögummor :) Sen kom de på den geniala idén att de skulle ha en liten fotosession. De klädde på sig lite finare kläder, sminkade sig, plattade håret och så bad de även mig att följa med ut. Fick ju också piffa till mig. Men jag nöjde mig med att stå framför trädet för några foton. Sen gick tjejerna iväg på sin lilla fotorunda.

Så ringer Sara och undrar om vi inte kan åka till Ingelsta för att de ska kunna handla julklappar (och slippa ta bussen i morgon). Jo men visst! Men då får ni sopa fram bilen och skotta undan snön på uppfarten så jag kommer ut... :) Det skulle de göra.

I fredags lade jag mina julkort i brevkorgen på jobbet. I cellofankuvert. Vilket resulterade i att jag fick kommentaren: Men ett sånt underbart kort! Varför har du inte sålt några julkort? Jo, för att tidigare år har jag knappt sålt ett endaste julkort för att det varit för dyrt. Och tyvärr har jag inget kvar av det speciella pappret så jag kunde göra ett åt henne. Kanske får tänka om till nästa julkortssässong.

Nu kom tjejerna hem igen. Jag ska byta kläder till lite varmare och gå ut och hjälpa dem.

2 kommentarer:

Mia sa...

Hoppas ni haft en bra dag!
Jag hade det ganska lungt idag så jag hann göra färdigt det sista som skulle fixas i kort & boxar, till jul.
Ha en god jul om vi inte ses innan!
Kram//mia

Suz sa...

Halloj! Sa ju det det med korten ju...Nu är jag nöjd att de är klara och tror inte att jag tänker på julkort på ett tag. Vad mysigt ni verkar ha haft. Ha det nu jättegott så hörs vi nästa vecka om du kan. stor kram och GOD JUL Suz